Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

September 11, 2010

Raya ke tak Raya??

Salam Aidilfitri dear readers...I hope all of you enjoyed your raya..mesti pening makan rendang,lemang and ketupat yer tak?Too much pulut can make me dizzy and windy..hahahah...yesterday,1st day raya I boleh kena kerja pulaks..ended up start beraya at 7pm..balik keja tuh.Like I said before,pakai last year punya kurung aja..I dont mind at all as I just wore it once or twice aja..taknak membazirlah..so,make do apa yang ada aja..

Actually yesterday,sayu sangat hati nie,dahla raya beribu batu di perantauan,dengan kena kerja lagie,dengan tak buat rendang segala..pilu tau..tapi,what to do..this is life..I'm gonna have to pay my fees next month and I need enough to cover books and etc.So,bila i kena kerja,I have too la..takkan nak tolak rezeki..sebab kalau kita susah pon,its just us yang tau,kan..so,I buat decission to work..its not that bad though..

Balik keja 7pm tuh barula pakai baju kurung and pegi open house at makcik Umi's house.She's such a good cook,dia jamu we all Nasi minyak ujan panas,daging dendeng,nasi himpit kuah kacang,soto,mee rebus..I makan sikit aja,tuh pun dah sengkak,cant go on dah..huhuhu..

Eventho this is the 1st raya yang I tak dapat celebrate,it turn out to be the best I had by far..Something amazing happened to me yesterday..a blessing in disguise..Syukur Allah itu Maha mendengar,I dapat far better than I've ever imagine..for that,Alhamdulillah..we all tak ada ambik gambar raya..so,I tunjuk gambar Kyra last year ajalah..Last year we all raya kat Amsterdam,she wore the same kurung jugak....Happy sungguh Kyra today dapat phone call from her granpa,granma and uncles in Malaysia..Glowing muka dia..:)



Selamat Hari Raya,Maaf Zahir Batin!

4 ulasan:

Baiti Mustafa said...

Selamat Hari Raya, Meen!! maaf zahir batin..

hope you had a great raya as we did... i plak pelik. 1st raya tak rasa best bila dah 2nd raya baru masuk full gear! maybe sebab letih masak n buat assignment +tak cukup tido= i just wanted to sleep on 1st raya day!!

Aida Narina said...

hello dear :) selamat hari raya eidulfitri maaf zahir dan batin :) tak apa dear, the sacrifices that you've made will be a whole lot better when u see the end result. dulu2 pun selalu tak dapat raya sebab kelas sampai petang, nak pg semayang raya pun tak sempat..sobsob..

salam to your hubby and your little angle :)

Nana said...

Selamat hari raya!! kesian kena kerja! I totally understand the feeling. I pun kena buat macam2 the first few raya dulu! This time .. I insist on wanting a cuti hehe ;D Takpe hard times makes the good times much much sweater and rewarding ;D

Ermayum said...

alhamdulillah :) apa la yg menngumbirakan tu kan and make your eid the greatest of all :)