Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

September 26, 2010

Back To School

Happy Monday everyone!!!C'mon,gather ur strength,dengan penuh semangat kerja today..Me pon sama..After 3.5 months ber summer holidays,tibalah masa untuk kembali ke sekolah..Aiyoo,Am I ready?Am I prepared? 
Hopefully this year is better than the previous year,aminn...

Esok class starts at 9am..so maybe my other half hantarkan..Dia memang enjoy jadi my driver..dulu time I kerja pon dia ambik antar,antar sekolah pon dia ambik antar jugaks..Leganya ada someone nak hantarkan coz today I worked to the max,dahla hujan one whole day..But I syukur as rain is better than snow..Snow lagi dasyat,not because of the coldness but it gets sooo slippery..kejap-kejap tergolek..adoila...

Just now worked from 8am till 7pm..ada break 1.5 hours tak sempat rest pon,pasal Kyra nak makan Gulai ayam,so masakla..then dah siap,masuk bekas tapau hantar bekal kat my husband pulak kat tempat kerja dia..adoi,multi-task sungguh!

But balik 7pm sangat lega pasal anak dara kita dah siap basuh pinggan.She's 9 but very helpful..Dia start basuh pinggan when she was 7 tau..I tengah tidur,bila bangun tengok dia kat dapur..I asked her why she did that..Dia reply kata"kesian tengok mama penat".Sejuk hati nie kan..Yesterday bagi dia cooking lesson,masak sambal sotong and telur dadar..The other day dia dah pandai masak sweet Sour fish..Kelim karipap pon pandai dah,tapi xdala sekemas orang besar,she's just 9,so,what do you expect,kan??Syukur banyak dah dia rajin nak tolong tumbuk bawang,tumis cili and pukul telur...:)

She's growing up too fast,lah...In 2 months dah nak masuk 10 years..rasa macam baru aja bawak dia balik dari hospital dulu....


Seeing this face bila penat balik kerja,sooo relaxing,kan? Owh,lupa nak story,the other day ada 3 Mat salehs boys dok panggil2 her name from downstairs..She said its her school friend..siap datang bertandang bawah rumah nie panggil tuh..nak ngorat ke haperr..Jenuhhhhhhhhla.....:P


1 ulasan:

Ermayum said...

ramai la peminat kyra eh heheh mat saleh semua class tu :D

uwaaa agung tul cinta hubby u kalah LBS hhehe do u know now ada drama based on that film kat tv mesia ni but i tak amek port sebab pelakon dia tak sama yg jadi ayu tu tak pandai act and tak lawa heheh (jahat ngutuk)

kat over the sea memang serba canggih bab jual beli and service we re got so many things to improve duulu kan ada kejab tesco nak bukak 24 hours but gomen tak bagi takut pasar borong takda org beli ada ka? i thought healthy competition is school?

happy schooling to u Meen - success k :)