I'm gonna be really busy this weekends.Both day workin yeah,Saturday and Sunday.Shoot!But..but..not that bad as the pay is really good.So,I dont mind..hehehe..Am i materialistic?Maybe...as money is essential in todays world.Stepping out of the house pon dah kuar duit.But,UK nie tahan jugak coz no tolls,kan.Kalau kat Malaysia,breakfast 2 orang dah almost RM10..Lunch RM15..Dinner bout RM25.So,kalau eat outside 3 times a day..RM50..kt sini cheaper la..but of course pounds to pounds lah kan..Tak aci nak convert as we are earning Pounds,kan.For me,kan..for the 3 of us..1000 pounds dah boley hidup senang lenang here.And still boley save sikit.Kalau nak lavish skets,dlm 1200 pounds is enuff.Bayangkan in Malaysia our weekly shopping boley cecah RM150 gitu,1 troli supermarket,kan.Here I spend around 25 quids ajer.Jarangla my shopping more than 30 quids.So,its good..
Owh2..did I told you kyra sekarang speaking bukan main lagi..I'm not surprised bout the English as she started speaking when she was 7 kat Sri KL dulu.But now nie,British accent gittew.hadoilah..nak gelak pon ader. I jugak yang still American accent.Budak2 kan cepat tangkap skets,kan.I love her british accent..tataulah cemana balik Malaysia nanti kan..dengan british accent bagai..Tapi tulah,kalau ada rezeki insy we wanna settle down here.Wahh,statement berani mati tuh! For now that was the plan la kan..Future tatau lagi la..tuh pun kalau ada rezeki..Insy.My friend,Nicky,he's a Malaysian..just got a job here in UK.He just moved to his new house last week..He bought the house!jealousnya..Tapi tulah,not sure where to reside lagie..Kalau boley not here la coz sunyi skets this city.I like Oxford or Bristol ke..Birmingham pon cam happening..But not Manchester or Leeds.I have my own reason.Wah,angan2 tinggi tuh.But,since I was not sponsored by the govt,so,I'm free to plan my future,kan.I love teaching actually..berangan nak jadi lecturer..plus2 nak bukak small cafe la here..as I love to cook..and I can bake too(chess,baru bake 4,5 kali dah perasan boleh,chaiitt!!) Okla,I think I dah start merapu nih..just wanna wish you all a happy weekends,yeah..Chiows..




0 ulasan:
Post a Comment