Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

February 19, 2010

Mobile Phone

Who has Iphone here?Hand's up...Hahaha.Tau why?Today,in accounts class,my lecturer,si James tetiba annoyed pulak with i-phone.He told us in his other class,three quarter of the class pakai i-phone.Huih,kaya rayalah Apple,kan.Memang boom giler i-phone skang nie. James,my lecturer tuh cakap everywhere dia pegi pon,mesti nampak i-phone.Kira phenomenon jugaklah i-phone nie.

                    (pix from google)

Bila pikir-pikir balik what James said,betul lah,I pi mana pon,mesti nampak i-phone.Takyah citerlah classmates yang pakai i-phone nie..almost half I think.For me,i-phone nie memang cantik,cun,and handy..Yeap,as I see, there are many useful applications,kan.Like my bro,he used to have i-pod,now dia dah pakai i-phone,i-pod dia present kat Kyra.Rezekiiiiiiii minah tuh,8 tahun dah ader i-pod..jangan marah ek..yelah,my bro dengar music kat i-phone jelah..pehal nak bawak both since kat i-phone pon ader mp3 function,kan. Macam I nie,kan..orang kampongla katakan,tak reti sangat dengan memenda canggih manggih nie..hahahah, selalu assume myself nie buta-IT. I pernah jugak buat giler test i-phone kat outlet Maxis masa my hand phone crashed dulu..At that time,I used Sony Ericsson.I love Sony coz the sound is great plus my phone,the camera punya megapixel masatuh 5.0 kot.Being me yang giler glamer nie,the most important thing is the camera lah,kan as I jarang main games or listen to music sangat.I used my phone generally for texting and call ajer..then..took pictures jeklah..

Back to the story yang I test i-phone nie..my darl la cakap he thinks its too fragile,as knowing me,I nie cemerkap/loklaq atau dalam erti kata lain,sangat cuai dan lalai yer adik2...Plus me and my darl nie jenis conservative skets..as we never liked things that is too advance macam oven yang tekan2 tuh..We liked yang pusing2 knob tuh lagie..And we never liked fully auto-washing machine yang tekan-tekan tuh jugak..Coz for us,too modern nie macam cepat jahanam jugak coz involves electronics banyak sangat,kan.

Dont get me wrong,I love i-phone,i like the looks and features but I'm not the right person la for it. Owh..owh..did I told you my friend has to spend 150 pounds last month masa i-phone dia jatuh..Jahanam terus touch screen dier..Convert to RM dah almost RM900..skrin sajer tuh babe..boley beli handphone baru tuh!.As for me,kan..dari dulu favour Nokia..walaupun the looks biasa-biasa jer..Then at some point in my life,I change to Sony.But after 2 unfortunate event with the phone,which is dua-dua jatuh and tetiba stall..I dah tobat dah takmau pakai Sony..Camera hp nya memang canggih and puas ati,but,reliability,hampehsss..

So,diriku kembali ke pangkal jalan la..huhuhu,yeap,I'm back to Nokia,my long last lover..Hahahaha..Nokia nie kalau baling anjing pon tak rosak..hahahha.My previous Nokia,kan,jatuh 50 kali pon still steady lagie..So,for me memang value for money..Nak tengok which model I'm using now..Model kokak jek,plus murah..padanla dengan I yang student nie kan..Janji leh text,leh call jadilahh..plus stability and reliability tip top.Cuma camera jek kurrenggggggg skets..Tapie takpe,as I dah ada my Sony cybershot tuh,kan..Nak bawak pi mana pon,takyah pikir banyak kali as its not bulky,slim,slick and masuk poket jeans pon muat.This is my phone now:-

                                   (pix from google)
Yeap,its Nokia e71..Been using it for one year now,and what can I say, picture worth a thousand words..Okay bebeh,have a nice weekends,I kene keja esok,gotta wake up at 6am..Hahahahaha:)

0 ulasan: