I was working yesterday..around 6pm.Suddenly,I was in tears.What the heck!I was in so much pain..My eyes were redish and I felt like a burning sensation.thank god I managed to drive home.After I took off my lenses,the pain was unbearable.I suddenly felt soo sick.Suddenly had this massive migrain,nausea and tetiba I threw up.I was so puzzled,okay?Tetiba jek,takder angin,takde apa,tetiba sakit tetiba.Then,I had to send my darl out to buy me alergic pills and some eye drops.Kotla I was allergic to something ke kan.After took the medicine,takda rasa kurang pun,even letak eye drops pon,still painful.Iskh..awal-awal tahun dah sakit macam-macam.I'm so not used to get sick gini.I usually got sick once a year,which is end of the year.Selalunya akan kene high fever but nothin serious.After 2,3 days baikla I.Alhamdulillah...than bagi kekuatan for me.Or maybe I'm a taurus kot.My Darl kata,Taurus kan Lembu Jantan.Bull kan kuat kan..so,selalunya if I sakit sket2,I selalu kuatkan diri and kuatkan semangat.Tapi tahun nie terbalik kot pulak.Macam-macam sakit datang...baru awal tahun pulak tuh.Tapi,syukur sangat that I'm okay.Still mampu lagie nak buat simple house-chores.tuh pon malam tadi my darl yang prepare dinner.Pity him.This morning,after sended my Kyra,I pon gerak to GP..Tunggu lama lah coz no appoinment,kan.Doctor siap titik orange dye in my eyes nak tengok my eyes condition,kan.Rupa2nya my cornea is scratched.maybe masa I nak put in or pull out my lens yesterdaylah kot.I was prescribed an antibiotic oinment for 5 days.Owh,my rezeki.Yang tak bestnya,I kene rest at home and avoid lights..especially sun lights la.So,terperuk umah sajalah today..tido jek..Wanna see my eyes?Nahh
Teruk kan merahnya?Takpelah,apa boley buat.Sihat,sakit semua tuhan tentukan.I terima saja..Adala hikmahnya tuh kan.Cant wait to work this weekends..Harap2 dapatla around 10 hours,kan..Need to save money as we planned to move to another house nea the uni,kan..Harap-harap tuhan murahkan rezeki kitorang,kan.Allah Maha Mengasihani dan penyayang..Allahu Akbar..Owh,pagi tadi nak buat scramble egg for Kyra's bekal,I saw this...Subhanallah..there's 2 egg yolk in an egg...Hebatnya ciptaan tuhan,kan.Dia hanya perlu kata Kun Fayakun.Dan jadilah benda tuh.
Like what happend to me,tetiba boleh sakit.Orang kata tuhan bagi kita penyakit sebab nak hapuskan dosa-dosa kecil kita..Insy,mudah-mudahan begitulah..I'm hoping that i will get better soon though..Ok peeps,time for me to sleep now.You all have a good day,aite?Chiow..




1 ulasan:
oooh dear!! how are you? feeling better already? isk! tu yang I takut nak pakai contact lense tu! aaakkkuuuttt!! hehe! Hope you get well soon okies ;D
can I say something? susah gila nak baca your blog? I could barely see the words hehe ... just thought you like to know hehe ... jangan marah ye ;D
Post a Comment