Salam Monday gorgeous peeps..I happy nie,esok can go home already..:)..Tonight mesti tido dengan hati yang berbunga-bunga..hehehehe..then nak pegi tengok Karate kid pulak esok with my loved ones..Ok babes,lama dah nak update pasal my last BBQ session,but then tak jugak update2..:P
I nie memang suka ber BBQ nie..lagi2 if I dapat BBQ kat tepi river ke,lake ke..atas gunung ke,mesti syiok..However,dek kerana UK nie dok keje ujan aja,terpaksalah ahkak you all nie ber BBQ kat my house balcony..boley gitu??? dah namanya BBQ kat balcony umah,takkan nak pakai BBQ set gedabak yang price nya ribu riban tuh dak? Mana pulak nak simpan kang,dahla stor kecik,balcony pon sekangkan kera..:P
So,I found this!
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Yeapsy,instant BBQ...Dahlah convenient,price wise memang worth it..2 pounds aja! But then pakai buang la..Ok hape,lainla kalau I nak BBQ ari2,worth it la beli yang set tuh,kan..Kalau takat nak BBQ setahun 3 kali,this one is a good catch !
Inilah rupanya my instant BBQ set yer..simple,tak makan space...I likeeeeee!!!
My husband yang jadi tukang bakar..dia tak bagi we all stay at the balcony pasal banyak asap and limited space..
you all pernah nampak tak menatang nih? This is Langoustine.. Originally found off the coast of Norway (which is how they acquired their other name, Norway lobster) langoustine are a member of the lobster family.This is indeed the 1st time I makan Langoustine..Fresh dapat from Morrisons
Ini pulak dressed crab,memang perfect lah for someone yang malas nak ketuk,kepak ketam tuh and korek isi keluar,yang ni siap dah,masuk mulut aja!
And..potato salad..Definitely a MUST for BBQ session...and being a "malas renyah woman",I beli yang dah siap with very low expectationlah,kan..but surprisingly,it tastes as good as mine..:P
My so-called baby Lobster tengah on fire...Serious menatang nie rasa sebijik cam Lobster and I think better than lobster kot..as lobster for me is too big..so the taste kurang manis la...
Tadaaaaaa...sudah siap wohh...I pulak siap buat Air asam and sambal Kicap that day..so,memang marvelous laaa..Super-dupper yummy...Conclusion is I'm very satistfied with my Instant BBQ set,apart from the price,it serves the purpose..which I think the most important thing..owh2,to Mr Hubby,thank you jadi tukang bakar yer..:)




2 ulasan:
i tgk ni pun dah menyelerakan....yummyy
sedapnya meen :) murtabak tu i pun nak try :)
Post a Comment