Iskh..iskh..iskh..mintak maapla pada sesiapa yang ternanti-nanti my blog entry.I'm super duper busy now,tengah final exam.Study still berterabur lagi.and at the same time incoming job tak berenti-renti lagi.Firstly,syukur because di saat I really need a job,my boss bagitau she got a job for me.But not now,which is syukur lagi as I'm in the midst of my final,kan.The job is in June,so,timing memang sangat CUN! Sumer dah ok,except this job is an outstation job which requires me to travel 2 weeks.Tapi,alhamdulillah,for working 2 weeks,they are paying me almost RM6k.Sini dalam 1.2k pounds la..Kira rezeki sungguh,tak pernah2 dapat chance yang macam gini. So,insy,ada rezeki,dapatlah jalan2 to Monaco,Nice and Paris in October nie.
Ok,enuff bout my job.Today,after my economics exam,meroyan nak makan seafood pulak.Think punya think,teringat my friend pernah mention bout this one place...Wanna know where?Its here:-
"
"
"
"
"
"
"
"
Wagamama is a Japanese franchise restaurant.They have one in London as well. The ambiance is very nice.tenang jer.Its not formal,which we like.And the waitress is sooooooooo nice,rasa macam nak bagie banyak tips ajer as she was so friendly and helpful.As this is our 1st time here,so I pon banyak cekadaklah tanya waitress tuh macam2,kan.Dah suma tulis Jepun,mana la ahkak nak paham,kan.So,after going thru the menu,we all pon order.And owh,their latte are superb!Tapi tak sempat snap pics,pasal dah busy snap2 food pics.So,I ordered mine..whish is prawn stir fried rice with mushroom and egg.Ada gambar,dun worry...sila drool..
"
"
"
"
"
"
"
Sorry,the picture quality agaks kureng skets,tak bawak my cybershot,tibai laling i punya hp.Huauhuahaua.This fried rice is delicious,rasa macam kat Malaysia punya.Kyra makan licin licau.I nie suap dia ajeklah.Then I order this!
"
"
"
"
"
"
Deep fried squids.Ala,sotong goreng tepungla..yang merah2 tuh is chilli powder.Sedap.The sauce is damn good.Macam sweet sour sauce gitu.The squids are fresh,gebus and sangat ranggup.memang sedap!Thumbs up,lah Wagamama.
Then,we ordered this too:-
"
"
"
"
"
Prawn dumplings.Aduhai..Dahlah the skin lembut and ranggup,the prawns and Vege inside sangat fresh and yummy.Sauce yang you all nampak tuh is plum sauce..sedap jugak....
Lupa lak,my darlin order 1 dish yang sangat marvelous.kalau nak tau,I always hated salmon.Hate the smell,hate the colour and never once in my life terasa nak dekat dengan salmon.tengok Salmon pon tekak dah loya.However,Salmon nie favourite my husband and Kyra.So,macam biasa,both of them nak share this Salmon dish..Tadaaaaaaaaaaaa:-
"
"
"
"
"
"
"
Grilled Salmon Teriyaki.Owh2,today pecah rekod!I fell in love with Salmon!Aduh,sedap giler dish nie.Saya amat tamak,telah cuba mencilok dish ni dari my hubby,tapi misi GAGAL..huhuhu...Tempting,kan?Tak tau nak explain how good la,but its really x1000 good.Get it?
owh Wagamama,nampaknya ada jugak insan yang lepas nie mengidam nak makan Salmon Teriyaki nie lagi.hahaha.Owh,lupa,my husband yang belanja makan tadi,dia dapat gaji today.I'm so happy,dapat jalan2 after makan.Sambil2 tuh usha pressie yang nak mintak kat my husband for our Anniversary in October nanti.Tamak,kan???





1 ulasan:
Udon dia sedappp!!! hehhe! I like it tooo!! but mahal!
Post a Comment