I used to be a perfectionist before..Rasa sedih bila tak dapat highest mark..disappointed when I didn't do my best..yada..yada..But now,not anymore..I learn to see things in different perspective..Malas nak stresskan diri..
I used to set a rule and certain expectations for my daughter.paling I ingat,I scolded her when she didn't do well in her gymnastics competition.I was furious because I know she can do better,I know her ability...I just thought that she didn't work as hard as she should.But then..I realize,human has its own flaws..Like me,I'm bad with numbers,maths in particular..SPM dapat credit pon pasal tangan naik lebam kena pukul dengan pembaris dengan papa..belajar maths dengan papa sampai nangis-nangis..Phobia..tapi nasib baik juga kena marah,kena pukul,kalau tak,ntah berapa dapat maths spm.owh tuh pasal flaws,pasal advantages pulak,banyak..one of it,is photographic memory.I still remember things when I was 3.Weird eh??Tuh kelebihan tuhan bagi pada saya..What do I remember?I remembered yang dulu time papa bangun buat susu masa menyewa belakang umah makcik kiah,I mesti ikut pegi dapur,then curi ratah susu nespray boy..Hopefully I'm not halucinating..hehehehe
Ok,why the title?yesterday,Kyra nak try buat home made pizza..Yelah pizza sini,other than Margherita,memang non halal la kan..So,I decided to let her do what she wants,no rules,nada..Biarlah she learned..and be independant kan..You all layan la gambar yer:-
Gigih,uli doh pizza
Toppings are minced beef and lotsa cheese!!
Ala mama..it looks like Monkeys Face!!
Mama cakap??
TO HELL WITH PERFECTION,DEAR...
Janji sedap,masuk perut nak hancur serupa tuh jugak!! Lega dapat teman budak nie buat pizza,selagi tak buat,selagi tuh tanya..So,mommy-daughter time today!!








0 ulasan:
Post a Comment