Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

July 13, 2011

When You Say Nothing At All

aslm...Salam Wednesday everyone..Today a bit tight in the office..Gotta meeting later than hopefully if its finish early..then I can bring Kyra to the pool and splash splash here and there :P..

Do you agree with me that love matters the most?I don't know bout others but as for me,its the most important thing..I lived..and try to be strong for the love of Kyra..Before this of course my husband la kan..And I see other things tu sebagai sampingan aja...Of course money is important..kalau takde duit..nak makan apa..kan?But I didn't put it as my first priority lahh..

I was thinking about him today..cheh,bukan today jer..everyday,almost every minute kot..kecuali time solat tuh la..but kadang-kadang terbabas jugak pemikiran nie..hahaha:P.Do you belive that true love nie sometimes things are'nt said verbally..You kinda connect in your mind tau..Macam without saying a word pun,macam kita telepathy dengan orang tu..weirdly true..

Example...I sms-ed him cakap I nak makan kat Restoran Nazma la katakan..He will say,"Laaa..baru jer nak sms you cakap the same thing...Its like your minds are talking to each other in silent tau..Lagi contoh..tiba-tiba I was thinking about him ke missing him ke,dia akan call I or sms-ed I cakap"I'm thinking of you,sayang..Then sometimes we go out for work kan..him with his car and me with my car..Then on the way,he saw me in my car and I saw him ke..kira bumped into each other coincidently la..We still felt the butterflies in the stomach..ala,macam jumpa time first date tuh rasa debar dia..And that was after 13 YEARS together...Gila kan??

 I felt it..and dia akan terus sms me lepas we bumped into each other saying that He saw me and rasa butterflies in the stomach...:)Its like we were destined to love each other eternally...

I love the part where we go out for a meal..and he looked right in my eyes and I looked at his eyes and we exchanged looks without saying anything...Then we smiled at each other and we asked each other what do we think at that very moment we looked into each others eyes..We would say "How I Love You soo much" serentak..pastu sama-sama senyum...Sama aja apa yang kitorang fikir..Sebab tu lah jadi entry When you say nothing at all...:)

Mesti korang fikir,mana Kyra kan?Well,both of us sebenarnya banyak spend time without her..bukan left her on her own but she was at school..Me and him after we had our brekkie,we would stroll in the city..have coffee..share a cake and talk..more to bercinta kot..even after 13 years..Apa we talk about?Mainly our future,our dreams..Kyra...

What I missed the most is kitorang berebut Chocolate cake and ice cream kat Wagamama..I missed him payungkan I with his hand..comel kan..padahal besar mana sangatlah tangan dia.But dia nak make sure wife kesayangan dia tak kena hujan..sebab kalau I kena hujan I akan terus sakit kepala...I missed him wipe lebihan lipsticks I lepas makan.He would say"Macam baby la you nie makan"Comot sangat I nie....I missed him introduced me as his girlfriend kat kawan-kawan dia...When I asked him napa tak cakap I wife you?Dia kata apa tau.."Sebab,usually lelaki time ada GF la yang dia sayang sangat-sangat..jaga elok-elok..Bila dah jadi isteri,mostly,dia dah tak treat as good as his girlfriend..I nak treat you macam nie forever...Bila I ingat you girlfriend I,I won't take you for granted"...Sweet:P

Paling missed sekali is..dia selalu hold my hand,look in my eyes and asked me.."Meen,you tau tak I sayang you? And I would say.."Maybe...sebab I saja mengada..Then he would said..."Meen,I sayang you sangat..I can never live without you..You kena tahu tu..

And darling..yet,you leave me..Now tell me how am I supposed to live without you,yang?...and Maafkan I..I tak mampu hidup sempurna tanpa you..Because darling,YOU COMPLETE ME! Period.

Tempat Lepak Kitorang..Sadis kan?

P/S Bila semua orang twitter cakap "Ada ke laki macam Seth Tan ni lagi?..haku senyum aja..I've had better :)

10 ulasan:

Lia said...

touching nya your love story... tahu tak nama you ni, "meen" adalah nama heroin i dlm my novel.

anyway.. i harap you sabar ok. selagi you sabar, redha, tawakal dan tak lupa pada Nya, Insya-Allah pasti ada cahaya di hujung sana buat you.

La Cocca Di Papa' said...

jgn la ckp sadis... it is a sweet memory for u both so u got to cherish this ...

Puan NisaKhaidir said...

how sweet it is... ya Allah... speechless kak meen, Nisa baca entry nihh..

Anonymous said...

sweet, sweet, sweet...so sweet..suka-suka-suka..
setuju sangat..kita kalau cinta sejati tu, memang ada instinct..tak yah ckp apa2..pikiran tuh sama je..

contoh:kalau saya nak ajak abg syg dating (baca:ambik cuti keje, anak kat sekolah), baru kol nak mintak dia ambik cuti, dia pon ckp hal yang sama..rindu nak together-gether..last2 tak jadi pon nak dating/ lepak2 kat luar, hanimun kat rumah je, golek2 sambil tengok movies..hehehe..

Semoga kita semua menjadi wanita yang sentiasa merasa cukup dengan suami yang telah ditakdirkan/ dikurniakan untuk kita.

Sbb nabi Muhammad bersabda " Aku melihat ramai wanita menjadi bahan bakar api neraka semasa israk dan Mikraj kerana mereka tidak pernah puas, merasa cukup dan bersyukur dengan suami mereka".
~Anis Azhar`

Jelita78 said...

awwwww....
so sweet..
thanks for sharing..

blackcardomompods said...

Meen,dh lama jd silient reader since i know ur hubby dh tiada,masa tu i still duk sana,mula2 dpt emel tu mg we both crying sb semua tu berlaku kt sana-really hard to face even ada pun kalau sakitpun susah.

Anyway,sume husband is seth tan if we respect each other dan yg penting sekali bersyukur apa yg ada.sb suami yg dijodohkn tu,mg sesuai dgn jiwa kita biarpun kdg2 kita claim kita xdpt cam yg kita nak.tak caya,cuba kita pikir dlm2 knpa kita dijodohkn dgn si dia.

Nana said...

aaawsss sooo very very sweet. I baca pun rasa envious. You are one lucky lady to have all that... even for a short while.

Take care my dear.

Ms L said...

meen...
so sweeeeet...
u patut thnax god that pernah hidup dgn org yg boleh buat u bahagia disepanjang hayatnya.
not every wifey dapat layanan yang mcm tu dr hubby...i igt dalam movie jek ada story mcm yg u nih..tapi its happend in your reality!! such a great wife u are...and such a great hubby he is.. thats why dia pergi dulu..Allah lebih sayangkannya...
Kalau i jadik u pon..i akan terus hidup dengan cintanya even dia dah tak ada..sebab..mungkin di sana nanti..u ools akan bersatu kembali. i dun no..betul ke tak..tapi i mcm pernah dgr org kata.. if husband kita dah takde..than kita tak kawen lain kat dunia nih..nanti kat akhirat kita akan jumpa dia balik..live together ever after..tapi if kita married others..than kita takkan jumpa dia di akhirat nanti..i tatau la betul ke tak..errrrmmmm

Afrida Shobri said...

oh!kak...sweetnya...sedih memang sedih,but u lucky sbb dia bawak cinta u sampai akhir hanyat n tinggalkan u kenangan yg sgt2 berharga.ada org hidup bersama 40 tahun pun xpernah dgr hubby dia ckp sayang tau.itu lg sadis;-)

Nur68 said...

Kinda late baru nak baca but I've been your silent reader for a while and was shocked to hear about your husband's passing. I admire and envy your spirit Meen. My prayers to both of you. Be strong always ya.