Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

March 23, 2011

Intense Moment!!

asalamualaikum...Sorry today takde wordless Wednesday..sebab today nak citer hal yang menakutkan I..Kira my heart almost stopped beatingla kan..over,kan?

Kan I was travelling non stop the other day,amsterdam-uk,uk-amsterdam,france-amsterdam..pening kepala dah,dok dalam flights saja..tak flights,dalam train..Tiring I tell you..

Kalau nak tau,I nie jenis suka last minute tau..check in last minute...melepak layan free wifi airport la,shopping chocolate la,shopping barang duty free la,lepak-lepak layan coffee la..Tak tau la napa liat sangat nak check in awal..Padahal pernah almost nak kena tinggal dengan easyjet tuh..tak serik-serik jugak..

Then,while I was in Amsterdam,I bought la a set of skin care..yang kat Malaysia mahal gila,tak sanggup nak sebut harga..siapa tau-taula..some of my friends tau dah citer nie..and tau la the price..tapi I think I takyahla nak announce here..Cukupla I said that its too expensive in Malaysia,thats why beli stock siap-siap.Expensive tuh dalam lingkungan berapa? Hmm,1 set complete of it kalau beli kat Malaysia,boleh kot dapat the cheapest LV bag..

Ok,enuff bout the price..so,since I dah promised to myself takmau lambat dah this time,I pon,semangat waja,check in awal sejam..Padahal ada misi...Misi apa?Hahahaha,misi borong perfume..borong stroop waffles and chocolates...huhuhuhu..

So,I bawaklah 1 hand luggage and 2 paper bag..I tak risau pasal perfume becoz if it was bought kat duty free tuh,they will sealed it and custom takkan rampas...Dek kerana dah penat shopping,belikan Kyra air mineral sebotol...Sumbatlah dalam paper bag tuh..Dalam paper bag tuh,adalah perfume,chocolate,waffles and souvenirs..

Then dengan selambanya queue la kat custom check..tetiba lepas body check,kena tahan..adoi! Apa kes pulak?Minah saleh nie tanya,"Maam,is this your bag? I jawabla iyer..dia kata,please take out the liquid inside it..yelah,kan diorang x-ray bag,so nampaklah kan..Then I pon korek-korekla dalam my paper bag..Rupanya ada the whole set of that skin care,siap dalam seal lagi belom bukak..My heart literally almost stop beating..

I was cursing in my heart..shit..shit..why is this here..and its more than 100ml..sah-sah memang kena campak masuk rubbish binla kan..Then diorang pass kot Kyra and as the minah salleh turned for 5 secs,I cepat-cepat sumbat the 4 bottles in Kyra's coat..Boley??? It was a reflex la kiranya..Then minah tuh tanya,where is the liquid I found in your bag..Then I selamba pegang the mineral bottle and said that its this one you see in the bag,I forgot to take it out"..Selambaaaaaaaa..adoi,tipu sunat wei..kalau dia rampas,I memang nangis wooh....

This is the skincare yang mengecohkan suasana kat custom check tuh..nasib..nasib. Allah once again save me..:)



Now you know why its the most intense moment,kan?
(This is not the whole set,just half of it..Serum,Refining Facial,Eye concentrate and eye balm is not in the picture)

Happy Wedneday,darlings!

3 ulasan:

Ermayum said...

oh no wonder it so expensive like the cheapest lv beg yang i ada ni heeheh babe muka u mesti mulussssssss pakai product ni kan - :) is it cheap iat oversea?

Unknown said...

its cheap in overseas...bestnya

Puan NisaKhaidir said...

superb act! naseb kyra pon pelakon yang hebat! huhu! selamat item setaraf LV itu. klu kena rampas mahu meraung n nyesal tak sudah kot. klakar la kak meen. its also happen to. flight trip to medan that time. bwk facial letak dlm hand luggage. tau mmg xboleh. igtkan lepas. pastu tak pasal kena la p bekejar nak sumbat dlm luggage besar. aduhai. tragedy betol