Heya all,sorry la lama giler tak hupdate blog,kan.Ahkak busy deknon..dengan segala macam mak nenek,umah dah macam tongkang pecah,barang melambak,segala macam benda ada,bottle warmers,sterilisers,bottles,breast pumps..ha,jangan tak tau,Tefal stainless steel pon ada tersadai..semua barang tunggu nak naik kapal aja nie ha next week to my dearest customers...
Believe me,its not easy especially if you do it along side other things,like me,my study,my work..iskh..kadang rasa cam nak give up aja..adoyai..But,I'm not complaining pasal today aja ada 3 new orders..alhamdulillah,best kalau dapat orders everyday..rezeki,kan..
Kyra now nie dok busy kumpul £,dia nak beli netbook..adododo,tinggi cita-cita tuh..pasal dia tak larat tunggu i give up my macbook...She has £12 kot now..so,another £88 to go la.Sometimes I bagi dia £2 kalau dia buat house chores like washing plates,sweeping floor,tidying up her room,kan..Yelah,I dont believe in giving money easily,sebab nanti budak nie senang aja mintak,macam kita kilang cap duit,kan.
So,I got an idea for Kyra..I told her,why not you start your own business? I want to expose her to business world..ceh,macamla aku buat bisnes taukeh balak berjuta-juta lemon,kan..hahahahha..takdelah,bagus apa if she can starts earlier,nanti dah besar,senang,pasal dah ada basic.She started when she was 5 actually,time we all meniaga cream caramel puding kat bazaar ramdhan.I layan customers,dia tolong bukak plastik,Mr R masukkan pudding dlm polisterin and plastic.Then now,dia tolong-tolong I wipe the toys and bubblewrap..sometimes dia tolong reply chat messages from customers as well..hehehe..
So,yesterday I persuaded her to start her own business so that she can double-up her savings kan..So,I supervised her buying toys for sale.She invested £5,and she managed to get some stuff which she will sell afterwards.So,we'll see how much profit she will get...I agak,her nett profit dapatla dalam £4 kot..jadilah,kan..sebulan dah £16.So,insyaAllah she can buy her netbook in 5-6 mths lagie,kan..:) syabas anakku!
Adoi,lucah plaks patung kat belakang tuh!!! :P





1 ulasan:
bagus u trained kyra dari awal kan...at least she learn utk usaha dptkan sesuatu...good job kyra!!
Post a Comment