Click Here

Eternal Love

Daisypath Anniversary tickers

November 18, 2010

Emotional Me..

Heya,salam Aidiladha to all of my readers...Nie nak story mory skets,but tak panjangla this entry,saja la nak update..Semalam I penat..penat sebab MARAH orang.

Nak tau sapa? Nie ha:-




:




:




:




:




:






:






iskh..dahla me and Mr R semalam stress gila,berkejar here and there,bank to post office,then courier service..penat dari a.m to p.m! Budak bertuah nie kata her phone credit £10 habis dah after 5 days,padahal dia takda pon call we all,kitorang yang dok sms dia.Hangin tak hangin,kalau kena topup £10 every week sedangkan can use £10 tuh for a month! Rupanya budak nie dok masuk contest..ala,contest kat TV yang suruh SMS tuh,kan..Then menatang tuh takmau berenti,dok deduct credit aja from the phone..

Adoi,pelagi,singa betina pon mengaumlah,kan...Panas aja semalam..Mr R pon marah jugak,but versi soft..I? adoi,naik meter merah dahhhhh..geram sangat.Tapi I nie memang senang naik hangin,Mr R cakap short fuse,silap skets mengamuk,silap skets hangin..hadoilah...now nie ok skets,dulu time zaman muda-muda,segala handphone semua kena campak..:P

Dah penat marah tuh..dok diam sekejap..then masak dinner,Sambal udang,favourite Kyra..huhuhu,pandai lak nak ambik hati,kan..hahahha..Bila dah ok,rasa bersalah pulak marah dia kaw2...then dok pikir how to talk to her.I nie susah nak say sorry and susah nak make things right...But I dont wanna leave her feeling mad to me ke hape kan..

So,pagi nie nak antar dia to school,dah siap buat bekal and breakfast bagai,in the car,I cakapla baik- baik..You know why mama angry at you yesterday?£10 is not a small amount,mama keja in cold and dark for an hour pon tak dapat £10,I didn't meant to be angry yesterday,and I dont like to..but you knowla why,kan..Then dia cakap slow2 aja,yes,and she wont do it again! Adoi,emosional siottt..Nasib tak meleleh ayaq mata,hadoila..But I dah berjaya jugak slow talk dengan dia and explain,which I think is a good start.You all cemana?Kembong daging korban kah masing???? :P

5 ulasan:

Nana said...

ahhhh I totally feel you babe! Sometimes kids need to understand how hard we work just to get that 10 pounds! I think its teaching them the value of money. Sekarang ni .. I kasi yana fixed allowance everyweek. Phone ke apa ke .. she has to use her allowance money! I think that teaches her how to value her money more.

When I do the same for Zafier, dia kedekut gila dengan duit dia! hish!!! semua dia kira haish!! hahaha!! owh well .. lain anak lain .. nak buat camne hehe!

Ermayum said...

memang budak2 sekarang senang ja - celik mata ja duit dah ada kan

Ermayum said...

wah syabas kyra kecik kecik cili padi

jijah montel said...

laaa.. kat sana pun ada jugak ek benda merepek mcm ni? hp contest bagai.. mesti kayra rasa guilty.. i dont think she did it on purpose.. i rasa dia ingat enter contest and thats it.. dia tak tau kot pasal incoming promo tuh.. kesian kayra :)

*i cakap ni berdasarkan my own experience.. menyesal tak sudah lepas tu.. terus tukar no.. hehehe..

Cheqna said...

Meen,

sesekali lepas angin ye...tapi hopefully after u have explained tu, she will be more conscious with her spending etc...she's a smart girl after all..

:-)