Heya frens,I rasa I tulis blog dah macam biskut pon ader gaks.kejap ada,kejap takda.Teruk,kan?I tulis bila datang mood jek,my frens boleh update her blog daily,tapi I jek yang lazy.It has been a not so good day for me since last week,kecuali my birthday partla,kan.I dok tunggu my claim tak dapat jugak,actually for frens yang tak tau,I'm actually doin a small business,supply food and beverages jek,and my company baru masuk 5th month bulan nih,so payment tulah yang I tunggu macam buah tak jatuh dari last week.Then,this one two day Im very busy,dengan my Uni application yang tak boleh settle lagi,dengan my Kyra yang tengah bertarung dengan Mid Term Exam lagi,So Tired!
Esok my Kyra exam ICT,I baru sempat go thru 1 chapter jek dengan dia,ada lagi 2 chapters.Dia exam,I pulak yang stress.Oh,Oh,lupa nak inform,she has already got some of her results,Agama 88%,Muzik 97%,Kesihatan A,Mandarin B.So far so good la.Malas nak tekan-tekan dia sangat,since she's just in Standard 2,kan.But pasal education,I memang tak main-main dengan dia coz takut nanti dia take it for granted.I very much believe in "Melentur Buluh Biarlah dari Rebungnya".Hehehehe.Im so thankful sebab dapat my payment today.:).Banyak stuff yang I terliur sebenarnya and I Insy mampu kot kalau nak tangkap 3,4 handbag yang I lama dah mengidam,tapi what to do,kene simpan duitla. For my education,kan.
Oh yes,im going to the spa today,gettin myself pampered,but takleh nak enjoy to the max coz my Kyra esok exam ICT,mesti pikiran I dok pk exam budak tuh jek esok.Takpelah,yang penting I dah tak seday2 lagi after dapat my claim.Alhamdulillah.
Just wanna clear some things,Im not a shopaholic ke apa,I dont have like 25 designer handbags or shoes.But It doesnt mean If Im into certain bags,I nak jadi wannabe someone.Nope,I dont just like LV,actually LV is my last choice of bag.Im more into Gucci and Aigner.Some of my fren earn 4 figures income after they graduated and started buying those expensive bags and shoes.mostly after they are 24(After graduate).But some people yang ingat I nak ikut-ikut orang tak tau that I earn 4 to 5 figures income since im 20..alhamdulillah,nikmat Allah beri.I bukan nak meninggi diri,tapi I need to clear the air.Time kengkawan sebok kumpul beg and kasut after keja,I dah own 4 houses masa umur 24.2 apartments,1 double storey and 1 single storey.So,kira Im more to property investment than to those bags.I bought designer bags long time ago actually,dari Secondary School,but I bukan jenis blog about it,so orang tak tau.So,bila I bagitau I teringin LV,orang ingat I nak meniru this is girl yang ada 4,5 LV bags.Not at all!Silap perception anda itu.But its okay,I dont feel bad about it,coz my passion is to save as much money as I can.To tell you the truth,my monthly income cukup untuk I beli 4 to 5 designer bags,tapi I tak beli pun,so,If some of you think I nak mengejar that particular girl yang beli handbag 3,4 times a year,maknanya anda silap!Like I said,there's only 1 LV bag that catches my eys,lain just ok.So,I takda meniru sesapa pun,epecially that girl yang minat sangat dengan LV.Harap maklum,ya.
(Entry ini bukan bertujuan untuk bongkak,sombong dan menunjuk2,
ianya hanyalah untuk membetulkan persepsi sesetengah orang terhadap saya.)No Offence,yah.




0 ulasan:
Post a Comment